Hugo och Rosa & Forrest Gump

Huvvaligen, har sett två filmer som båda gjorde en glad och ledsen på samma gång.

Först Hugo Och Rosa, en svensk dokumentär som handlar om äldre som bor i ett hus som är familjeärvt i generationer, de är syskon och båda närmare 100 år gamla. 
Man får följa dom vid olika tillfällen under 10 år, från när de var som piggast och till när de båda hamnar på äldreboende, tills de båda av naturliga orsaker lämnar livet. 

Många saker med dokumentären gjorde mig riktigt arg! som att ingen satt vid Hugo när Rosa hämtades.. det tyckte jag var riktigt plågsamt att se på. Men andra stunder fick mig att le och gråta glädjetårar för det var så... härligt bara! 

Sen såg jag Forrest Gump, för det är så många som har den som favoritfilm! Jag har sett den någon gång när jag var yngre men aldrig helt och hållet, kanske några scener, som när han springer jättelångt och när dom är på räkbåten. 
Men nu har jag sett hela, och ja, vid vissa tillfällen är den lite trist, men jag grina som en galning vid slutet iallafall. 
Hatälskar sådana filmer!

Nu ska jag städa lite och ta en kaffe kopp av mitt nya kaffe som jag köpte från Kahls igår! Vi får se hur det smakar. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0